onsdag 6 april 2016

Lärkan drillar högt i skyn, våren är ju evigt ny!

Marken börjar täckas av grönt. Nytt gräs, blad som snart ska bli ramslök och bluebells ... Åh, så vackert det snart kommer att vara! Imorse sjöng verkligen lärkan högt i skyn, precis som i alla fåglar kommit re'n. Och jag fick se herr Mandarin, och fru Mandarin! Jag skulle bara gå en kort promenad innan jobbet och hade enbart med mej ett litet objektiv och surade över det när jag såg dem ute i dammen. Då händer detta otroliga att de simmar fram till mej, hoppar upp och sätter sej intill. Min vän har börjat kalla mej för Dr Dolittle.












Första bluebell-knopparna

Tufftufftåg i parken
Långt bort
Men så kom de och sa hej ...

6 kommentarer:

Monica sa...

Men så fint! Åh Bluebells, tänk när de täcker hela marken där och sluttningarna! Och vilka fina fåglar, vad roligt att de kom så där, anden i vattnet funderar lite hur han ska göra ser jag:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: de ar sa vackra dessa faglar. Och det kommer bli massor av bluebells i ar!

Anne-Marie sa...

Du är inte bara "the squirrel whisperer" utan även "the mandarin whisperer". ;)
Har du funderat på att jobba med djur?
Så vackra dessa fåglar är.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: de är otroligt vackra, så fina färger. Jag skulle gärna jobba med djur men det är svårt att försörja sej på det. Jag jobbar som volontär ibland.

Rebekah M sa...

Tjusig park!

Tänk att ha "tillgång" till Mandarin-and bara så där!!! Underbart! Hoppas fortfarande på att få se någon i verkligheten en vacker dag.

Här får vi snart se Bläsand åtminstone ...

Steel City Anna sa...

Rebekah: jag ar fortfarande valdigt exaltertad att ha mandarinanderna sa nara :)

Det ar en fin park med skog runt om. Gar har annu oftare nu nar det finns chans att se de exotiska anderna :)