tisdag 31 december 2013

Året som gått

Sista dagen på 2013. Mycket har hänt. Och mycket har jag lärt mej. Jag önskar mej ett lugnare, klokare, snällare år 2014.

Januari
Nyårsdagen håller jag om någon som just mist sin mamma. Min egen mamma mister sin bror. Det är en bister start på året.
5 januari och letar man länge hittar man något som spirar till slut.
Februari
Jag tar i med nya krafter. Hittar snödroppar och dricker massa kaffe. Bakar semlor. Blickar framåt.

Mars
Det kommer massor med snö som bara dränker den spirande våren. Man tror inte sina ögon när man vaknar.


April

Det krånglar med huset och vi blir hemlösa i mitten av månaden men får flytta in på en väns vind. Se, det gick ju det också. 

Maj
Jag jobbar hela tiden. Märker inte att det är vår. Tar ett beslut.

Juni
I juni fick vi nycklarna.

Juli
Det är varmt och soligt, vi flyttar in i vårt nya hus och vi är så glada!

Augusti
Förändringens tid. En tung månad. Jag skrev då att jag trodde att jag skulle tänka tillbaka på den här tiden som en bra tid, en start på någonting nytt. Just nu känns det väl inte riktigt så. Men förhoppningsvis om ett tag. Det tar tid att vänja sej. Det var sannerligen inte så lätt som jag trodde, att hoppa av ett skenande tåg. Men vad är några blåmärken mot att åka rätt in i bergväggen? Så, får man nog se på det. Snart.

En sparvhök utanför fönstret.

September
En fantastisk månad. Årets bästa. Massvis av utflykter i Sheffield med omnejd. Besök av mamma och pappa.

Den heliga källan i Buxton
Oktober
En iskall månad. Tog en dag i taget.

Hoppets ängel.
November
Vardagen börjar sakta komma tillbaka. Njuter av solen.


December
Det blev jul i år igen! Det är så roligt att pynta i huset.


Gott nytt år önskas er alla!

2 kommentarer:

Monica sa...

Gott Nytt År älsklingar! Underbart är det i ert hem, tacksam över att vi kan vara tillsammans, en rikedom är det! Och ett mirakel vilka styrkor du har!

Steel City Anna sa...

Mamma: ja det kunde varit värre ;)