lördag 14 december 2013

Upp i ottan

En väldigt tidig morgon efter en närapå sömnlös natt. Men när det var relativt fint väder - kallt med uppehåll - så ville jag ändå ta tillvara på dagen efter jobbet och åkte ut till Chatsworth. En och annan julklapp införskaffades och även om det var trångt och mycket folk även här så var det ingenting mot stan. Jag gick aldrig in i slottet idag, det var kö ända ut i trädgården, så jag nöjde mej med lite shopping och en god fläsk- och äppelhamburgare i handen istället för restaurangen som också var full av folk. Jag besökte också Chatsworth Farm Shop, vilket var kul. De sålde massvis med god mat och lite speciella grejer. Jag hittade till min stora lycka röd stenbitsrom, det brukar annars bara finnas svart här. Jag köpte också rökt strömming och Chatsworth egna version av rökt bacon med äpple och honung. Ett skönt långt bad när jag kom hem, julfika och På Spåret avrundade en riktigt fin dag. När man kommer ut ur stan och ser alla kullar och får och vidderna, så är det som att tankarna klarnar på en gång.











Rom till julafton, te till mamma
Vy från the Chatsworth Farm Shop

5 kommentarer:

Monica sa...

Det är ju bara så underbart, som en saga att bo där. Så roligt att komma ut till bondgården med allt som finns, bra att bussen går därifrån, dit vill jag komma:-). Härliga juliga bilder, så fina foton! Fast var du får all energi ifrån det vet jag inte när du är uppe så tidigt varje morgon och idag med till arbetet fast det är lördag men som du säger, det gör gott att se Yorkshire´s kullar och dalar.

Monica sa...

Deras te är så gott:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: det var skönt att komma ut och bort från stan lite. Önskar jag kunde det oftare.

Charlotta sa...

Gaaaah! Jag vill hem till York! Pork and apple sauce...mmm...farm shop...sigh...

Steel City Anna sa...

Charlotta: det var jättemysigt och fanns mycket spännande i farm shoppen :)