måndag 23 januari 2012

Sol

Igår eftermiddag trotsade jag både snuva och måsten som jag egentligen borde ha tagit itu med, och bylsade på mej extra varmt för att klara en liten, liten promenad. Hela förmiddagen riktigt flödade solen in genom fönstrena och jag kände att jag måste komma ut, en stund bara, och knaprade i mej några engelska influensapiller som är förbjudna i Sverige. Vad glad jag är över det beslutet! Solen var riktigt nära, så att den riktigt värmde för första gången i år. Bara över en natt hade flera gula och lila krokusar kommit fram, och snödropparna har fullständigt invaderat rabatterna, dem som jag endast hittade nåt litet enstaka blygt exemplar av i lördags. Tänk att det går så fort! Jag studerade magnoliaknopparna ingående och en har spruckit upp lite till. Kanske inom två veckors tid att det går att skymta en bit av det rosa innehållet? Dessa bilder får bära mej igenom denna vecka, när det enda jag får se av solen är skuggor på persiennen vid skrivbordet på kontoret.









Solvarm stenmur

3 kommentarer:

Monica sa...

Men åh, du kan jämföra min måndagmorgon:-). Det är otroligt vilken skillnad som du säger på ungefär samma breddgrad. Vad fina dina knoppfoton är! Och hoppas förkylningen far iväg med fart.

Trillingnöten sa...

Give me some VÅR nu! :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Snart, snart! :)

Mamma: Tack! Ja, förkylningen är något bättre.