lördag 7 januari 2012

Nu är glada julen slut

Jag vaknar ganska tidigt för att vara lördag. Någonting är annorlunda. Det är varmt. Och ljust. Solstrålar letar sej in. När jag kikar ut, mycket riktigt, himlen är blå och stormen är över!
Dessutom är det konstiga viruset jag hade i veckan så gott som borta. I det starka ljuset syns dammtussarna mycket väl så jag storstädar och torkar golven med såpa från svenska affären i London. Tomtarna och snögubbarna i julgranen ser bortkomna ut i solskenet.


Let it snow! säger snögubben men det är ju vår därute. Så granen åker, den med. Jag lyssnar på sorgsna svenska julsånger och packar undan alltsammans i lådor och påsar och stora kartonger. Tjoff, sa det så var det borta. Har det varit jul? Var det nyår förra helgen? Jag vet inte riktigt. Det gick för fort.

3 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig blå himmel! Här dröjer det länge än innan färgerna blir så starka. Och helgerna försvann väldigt fort, lite konstig känsla är det. Men glad att elaka virus försvinner så snabbt, förstår mors hälsokostpiller gjorde susen;-)

Trillingnöten sa...

Det gick verkligen märkligt fort julen...trist. Hur ska man få det längre? :)

Steel City Anna sa...

Mamma: Ja, det var årets första riktigt illblå himmel :)

Trillingnöten: Man borde förbjuda att julen infaller på en vanlig helg :)