söndag 8 januari 2012

En helt vanlig söndag

Idag vaknade jag igen av solstrålar som silades genom den vinklade persiennen. För första gången på kanske ett par månader är jag ledig och har inga planer alls - visserligen har jag igen jour men det gör mindre på en helt vanlig söndag än exempelvis juldagen. Dessutom lämnar jag ifrån mej den imorgon. Jag vaknar och jag har redan hunnit städa, bara en sådan sak. Med bara en dag ledig är det ofta den man känner pockar på för när annars ska man hinna. Men det är rent. Jag går runt i lägenheten och känner någon slags lyftande av ok från mina axlar. För första gången på länge hugger det inte i hjärtat vilken är skönt, det var nog bara stress ändå. Jag ska gå en promenad ner på stan och kanske fika på nåt trevligt ställe. Ikväll ska jag bara läsa i ee cummings-boken jag köpte i Edinburgh i somras och inte ens öppnat än. Poesi är långsam läkande läsning.

3 kommentarer:

Monica sa...

Så skönt att vakna utan alla dessa måsten. Undrar vilket café det blev? Och sen hoppas jag jourtelefonen var tyst för det mesta. Kramar från mamma och pappa

Steel City Anna sa...

Det blev John Lewis Cafe eftersom jag är så lyxig ;)

Monica sa...

Känner nästan att jag var med;-)