måndag 6 juli 2009

ÅskÅskÅska

Jag försöker ofta se humorn i tillvaron. Nu försöker jag det. Det har åskat två gånger idag, på förmiddagen och kvällen. Under ca en kvart. BÅDA gångerna lyckas jag stå och vänta på bussen. Jättejätteblöt och rädd för blixten blev jag. Dessutom bor jag i ett land där trafiken inte bara bromsas upp av snö, hagel, trafikolyckor, rusningstrafik och när barnen ska hämtas från skolan för att de inte kan gå 200 meter, utan även för regn. Just det. När det regnar väldigt mycket blir de rädda för översvämningar och att motorn ska skadas i plaskandet. Inga bussar. Fast som tur var kom det en denna gång. Vilken lättnad! Jag tror att det är ett tecken på ökad integration när hjärtat börjar skena och adrenalinet pumpa bara av att stå i regnet på en busshållsplats. Nu ska jag äta fish and chips, och lyssna på åskan som mullrar ännu en gång ...

Inga kommentarer: