tisdag 4 november 2008

Regn, regn, mer regn

Den engelska hosten ar sannerligen har, eller ska man kanske saga vintern, som ar blot och kall. Nagot man upptacker snabbt ar att antal grader och minusgrader spelar mindre roll, utan det som gor en riktigt kall ar vatan och fukten. England ar som en kall version av djungeln. En kille fran Afrika sa att han tyckte sommarvarmen var jobbigare har an i Zaire, just pa grund av fukten. Kylan ville han inte ens prata om, haha. Men det ar samma sak med vintern, den svenska vintern ar liksom torr, det kommer isiga vindar och ja, man far stundom is i ansiktet vilket inte ar sa mysigt, dock anda foredrar jag det framfor Nordsjovindar och regn och den grasliga fukten. Skulle engelsmannen ocksa bygga hus i tra skulle de ruttna pa momangen, darav alla tegelhus. Detta ar vaderprognosen for denna vecka:

This Evening and Tonight: min: 7 C
Continuing cloudy with further light rain or drizzle in places, mostly over east-facing upslopes of the Pennines. Low cloud will also give fog over much of the high ground. Northeasterly breeze.
Wednesday: max: 10 C
Another cloudy day with further light rain or drizzle from time to time, especially over the higher ground.
Outlook for Thursday to Saturday:
Mostly cloudy on Thursday with a little rain or drizzle. Rain and strengthening winds will spread from the west on Friday. Brighter at first on Saturday, then rain later.

Jag har saledes varit och kopt ett par riktiga, engelska, vattentata, ladies' walking boots, med plats for de tjocka grona walking sockorna av ylle (se forra inlagget). Jag ar ofta ute o gar i regn pa jobbet med nagon som gar vaaaaaaaaaaaaaaaldigt sakta, och eftersom jag har fatt klagomal over mina rosa gummistovlar med prickar och hjartan pa sa har jag nu inforskaffat detta eminenta par skor. (Finner det ganska kul att folk med forstandshandikapp klagar pa min image, men jag ar inte cool enough, chilla, sager dom till mej, och 'du kan se ut sadar nar du ar sjalv men inte nar du ar med mej!' No disrespect, men skulle jag vilja sa finns det en del att klaga pa nar det galler deras kladsel, men det dar med sjalvkritik ar inte sa utbrett. En gang nar jag tyckte att jag fatt till det snyggt med att par tajta svarta jeans och en tajt snygg top till sa min klient: 'Alltsa ska du ha sparkdrakt pa dej sa tanker jag INTE ga nanstans med dej idag!' ja, egentligen sa hon ju 'Should tha be going out wii me looking like a babby in a jumpsuit thou wooan't be gooooing anywheeear wiii me'). Sa hall nu tummarna for att mina nya walking boots ar coola nog. de ar verkligen bra; nar jag var inne i en affar sa steg det liksom varmeanga upp ifran dem sa att jag var svettig pa knana.

Jag har hittat min forra blogg av en slump! Den var inte mycket att hurra for, enbart 2, ganska lulliga inlagg, sa den for ater sjunka ner i glomskans djup.

Njut av er torra isiga ofuktiga minusgrader vinter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt det låter, sådana skulle jag vilja ha;)Puss och godnatt, Anna, hoppas du får en riktigt bra jobbdag imorgon!