fredag 5 mars 2010

Vårtecken

Solen skiner och minsta snöhög har töat bort. Stoj hörs från lekplatserna och fåglarna kvittrar i var buske. Jag sitter och lyssnar på isen lossa i min frys när jag frostar av den för att ytterligare öka på min vårkänsla. För nu är det vår - det finns säkra tecken:

Lekplats i flödande solMin nya tunna vårsjalEn liten krokus tittar fram
Snödroppar som är så välkomnaEkorre festar på nötter - blev sekunden efter bortschasad av en flock duvor
Glassbil utanför Weston Park
Hurra! Heja våren!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbart! Och själv har jag suttit ute i solen och bara haft det skönt. Nu em.kaffe.

mamma sa...

Åh så underbart, så fina snödroppar, härligt att se. Mötte min rare granne som jag fick krikon av till marmeladen i höstas och jag sa: "idag skiner solen", jaaaa sa han med ett stort leende och riktigt skrattade.

Jag har börjat planera min emigration i huvudet för en sån här vinter orkar jag inte med till:-)