tisdag 16 mars 2010

Lugn och ro

En avslappnande dag kan man få inne på Weston Park Museum. Jag går dit titt som tätt. Extra förtjust är jag i delen om Sheffields historia under 1900-talet. Här är en gammal Butcher's uppbyggd och ett femtiotalskök från Park Hill Flats.
Och här kan jag sitta ett par timmar och titta på myror i förstoring när de drar och släpar på strån, ideligen. Det ger mej perspektiv på min egen stress.
I affären kan man köpa gammeldags bröstkarameller, 50-talsvykort och käcka reklamaffischer från andra världskriget som skulle uppmuntra folket (typ sånna här). Snart kommer en stor utställning om mat genom tiderna, "Food Glorious Food", det ser jag fram emot.
En annan passande aktivitet om man behöver lugn och ro är att sjunka ner i soffan på en mörk pub bland alla ensamma gubbar. Ska jag göra ofta när jag blir tant, utöver att åka buss.

1 kommentar:

Johanne Ländin sa...

Har du varit på Imperial War Museum i London? Jag tror att du skulle gilla det. Det är inte så krigiskt som man kan tro och ligger väldigt fint söder om Themsen.