onsdag 3 mars 2010

SM i roliga dialekter

Jag har precis tittat på kvällens Debatt avsnitt i det digra ämnet Melodifestivalen. Lyssna på Bert när han säger Sarah Dån Fin-er.



Och den välartikulerade shlagernörden och så webtyckaren med den fina skånskan. Kufen från p3 som säger typ och liksom hela tiden och den ännu större kufen från var han nu var ifrån med underbar dialekt.

Och Bert, jag förstår dej. Mera melodi, mera schlager. Abba VAR bäst.

Och åh vad det är roligt att vi debatterar detta i vår finaste kanal.

1 kommentar:

Nanna sa...

Förutom att det bara var på webben - inte för att det är fy skam eller så. Jag tycker också att det har blivit fel fokus. Det ska vara musiktävling, även om det inte är på blodigt allvar! Förresten gillar jag inte att man måste ringa hela tiden. Jag tycker man ska ringa EN gång och sedan ska den vinnande låten koras, oavsett om det är delfinaler eller bara en enda. Programledarna har också en för framflyttad plats - stå där bara och presentera artisterna - pausnummer är väl bra men babbelbabbel är helt onödigt mellan låtarna.
Kramar från mig.