lördag 6 mars 2010

Andra chansen

Dags för den fyrtiotredje delfinalen i Melodifestivalen: Andra Chansen. En snabb tippning av mej vem som vinner duellerna:

Pernilla mot Pain of Salvation
Pauline mot Crucified Barbara
Orsa mot NEO
Alcazar mot Jessica

Jag tror att NEO och Pain of Salvation går vidare till Globen. Jag har gissat ganska vilt nu, för ingenting verkar vara som vanligt iår. Slagdängigare låtar som Pernillas och Alcazars verkar inte gå hem alls och nu är de dessutom inte bara i en utdöende genre utan också inte särskilt bra.

Ska bli lite spännande ändå att se hur det går. Och den här imitationen kan nog bli rolig!

3 kommentarer:

Nanna sa...

Jag vet inte ens vilka som gick vidare, jag började slötitta på andra chansen eftersom min favvolåt hade kommit dit men när den åkte ut så sket ja'it. Känns så konstigt hela den här schlagergrejen. Dock av vikt vad vi skickar - vad tycker du att vi ska välja för låt på lördag Anna?
Kramar
Nanna

Nanna sa...

sucker for love med pauline. hon är förlåten för skånskan å jag gillar hennes stil och röst. Jag tyckte den var orginell i beatet och ändå old-school. plus att man kan dansa till den. jag är inte säker på att det är balladernas år i eurovision sen...men det är ju inte såå viktigt att vinna där. viktigast är att sverige är nöjd med sin låt - tycker jag!

Nanna sa...

å ja just det - det är flera i min klass som också tycker jöback är bra. jag tycker den är lite för mycket musikal men jag har hört andra säga att den är "helt fantastisk". kram igen!