måndag 16 februari 2009

Slut på semester

Imorse gick jag upp klockan fem för att gladeligen återse mitt arbete efter ett par veckors semester, vilken fick detta grymma abrupta slut för en sjusovare som jag. Men, optimist som jag är så har jag redan börjat tänka på nästa semester igen, ja, egentligen började jag tänka på det för ändå längre sen i inlägget Vart ska vi åka? Carro, ditt tips var mycket bra och resväg- och plånboksvänligt dessutom. Det blir en tågresa till Bristol i april, går direkttåg från Sheffield dit, tar ca 3 timmar. Vi stannar där i fyra dagar och gör en dagsutflykt till Bath eftersom hotellen i Bath var helt förskräckligt dyra, 170 pund för ett rum i ett stenhus från 1700-talet, nej tack. Bath må vara fint och flärdfullt och rikt men hus i England är hus i England, ingen kan lura mej. Nu blir det till att spara på slantarna iallafall, mars kan få bli en trist och vardaglig månad, det är ändå inget kul som händer då.

Nu behöver jag dock flera tips, vad gör man i Bristol i ca 3 dagar? Jag vet ingenting om Bristol, verkar inte finnas några direkta självklara turistmåsten, eller? Men stan verkar charmig och skönt att se nåt nytt som inte är så stressigt som London.

Nu ska jag blunda och låtsas att när jag öppnar ögonen igen så är det april ... Och så roar jag mej med att kolla på Mia o Klara om o om igen. Tabita med sitt nya husdjur påminner sin väninna om vem som egentligen är Rasmus pappa ... Genialt!

Och så blir det en svenskimporterad måltid till tröst när semestern är slut och man i ett nytt skede av hemlängtan saknar underliga saker som Åhlens och Tumba Köpcenter.



Hjälpte lite ...

2 kommentarer:

Susanne sa...

vilken mysig blogg!
gah! vill göra om min så den oxå blir mysig..nåja, min gamla var iaf sämre än den jag har nu.

knäckemacka med kaviar.. gott, eller hur? har själv varit på ikea nyligen och bunkrat upp mig med både kaviar och knäckebröd. är så himla trött på det engelska toast brödet.

btw, du får gärna länka till min blogg. och skriv vad du vill om bradford. börjar tycka mindre o mindre om staden själv.
ha det toppen!
kramizar

Anonym sa...

Det har jag ju glömt, har fotat Tumba centrums alla hjärtans dag-skyltning som jag skulle skicka till dig. Apropå att det va så mycket firande hos dig... Så kan du få se hur firandet såg ut hos oss. :) Men fotot är i Mathias mobil och han är inte hemma så jag skickar det så fort det går.