tisdag 10 februari 2009

Snösaga!


Lite bilder från Sheffield City Centre under den värsta snöyran ... Idag är det sol och plusgrader och nästan all snö är borta. Ovan är Sheffield Town Hall som ser ut som ett sagoslott! Nedan min fot i de eminenta, om än rättså fula, vattenavstötande fodrade gympadojorna som alla engelsmän har när de går på promenad bland får och kullar, för att visa den fantastiska mängden snö på parkeringen utanför mitt hus:



City Hall och Barkers Pool i skymning och snöyra glimmar vackert:


Lägenheterna där jag bor med en snöprydd Devonshire Green Park framför ...


Och till sist utsikten från vår balkong. Jag var inte den enda som stod och fotade snön som en annan galning.



1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet att det ryktas att mer sno ska komma idag eller imorgon.. Paris ar insnoat och nu gar det norrut. Forhoppningsvis missar det England och drar till Swe istallet. Jag ska flyga pa torsdag sa fasiken om flygen blir installda. Jag vagrar!!!! :-)