måndag 2 februari 2009

Månaden som gått

Jag reflekterar alldeles för lite nuförtiden, detta honnörsord för en lärarutbildad. Därför tänkte jag börja med detta nu. Varje månad. Januari är över, till exempel. Det kan man reflektera över. Min minst omtyckta månad. Tråkiga, kalla, antiklimax januari. Vad skedde då i januari? Några reafynd, en Primark-orgie, fantastisk TV (Celebrity Big Brother, De Halvt Dolda och Stjärnorna på Slottet) och vinterpicknick i Weston park förgyllde definitivt denna månad. Tvångsutflykt till Bradford, att fastna i en varuhiss, pepparkakeslädedöden, labila människor, sjukhusbesök och personalmöten gjorde det inte. Balanserar man det hela så blir det nog en månad lite åt minus faktiskt. Vårresan vi planerar till april börjar också kännas, på grund av det fula ordet som man inte borde få säga mer i år (credit crunch, viskar jag) och det andra ännu fulare nästan oanständiga ordet man inte borde få säga alls (CSN, brr) lite bister. Man ska väl komma iväg till London iallafall. Ja, och kanske till Bath.

En avslutande reflektion och lärdom får bli: Januari är alltid en trist månad, men när Coolio frågar Ulrika "How many of yo kids iz black?" blir den lite, lite roligare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra sammanfattning over en ratt sunkig januari manad. Jag tror Februari blir sa mycket battre! har ni drabbats av the big white dar uppe? xx

Anonym sa...

Kaos, allt är stängt. Restauranger, fik, videoaffären, kiosken, kemtvätten, bussarna, tuben, flygen. You name it. Allt utom pubarna - ha ha. Själv är jag trött som ett lik efter natten i east midland. Never ever going back :-)Ha så kul med mamma nu.

xx