tisdag 3 februari 2009

Severe weather conditions (med engelska mått mätt)


Jag har haft telefonjour under natten och vaknade således tidigt av ett par telefonsamtal om vädret. Sömndrucken svarade jag lugnt att är det halt ute så stanna hemma och oroa er inte, när folk ringde om råd om allt och inget. Jag vet nämligen hur engelsmän överreagerar på snö. Det skulle lika gärna kunna falla dynamit från himlen att döma av de vanliga reaktionerna. Lamt hasade jag mej alltså till fönstret. Och fick se denna syn!



Alldeles exalterad sprang jag ut och fotade hej vilt. Jag har sluppit trafik idag för jag skulle bara till kontoret på gångavstånd, och jag har endast upplevt alla de positiva effekterna av snön, som hur fint snön blänker över parken i den blåa skymningen ovan. Om vädret håller i sej kan nog även mitt humör dock surna lite. Skolor stängde. Tåg ställds in. Och sådana här skyltar kunde man se lite här och var i affärerna under dagens gång:




Jag får hålla er uppdaterade! Tursamt nog verkar det inte så illa i Sheffield jämfört med resten av landet. Det tycker jag vi förtjänar efter översvämningarna 2007! Alla som reser, var försiktiga.

Inga kommentarer: