fredag 20 februari 2009

Melodifestivalladdning!

Ännu en vecka då jag kan vara den enda (nästan) av 66 miljoner på denna ö som engagerar sej i morgondagens tredje delfinal i den svenska melodifestivalen. Mina favoriter BWO tävlar då. Jag har lyssnat på en minut av bidragen på svt.se, det borde ni också göra, detta är allvar, engagemang, kom igen!



Mitt utlåtande:

  1. BWO: Alexander Bard har kortbyxor, igen. Javisst! Bra låt, bra sväng, enkel refräng, sticker ut. BWO förtjänar att vinna nån gång, de kommer jämt tvåa. Är inte helt hundra på det mystiska pratsjunget i slutet av refrängen men det kanske ger sej när man hör hela låten?
  2. Sofia: Va? vem? varför? Är det en bönesång? Jag tänker på titeln.
  3. Maja Gullstrand: Oj herregud, det knottrar sej på armarna av irritation. Nejmen jättegulligt, säkert. Kanske andra tycker. Det var en lång minut.
  4. Mikael Rickfors: Tantrock. Kan funka. Lite finputsad Nordman.
  5. E.M.D: Det är väl inget fel på detta egentligen. Det skulle kunna vara bra om Britney Spears gjorde den. Men inget skoj i detta sammanhang. Jag vill ha lite tok i festivalen, sånt där som man bara inte kan göra någonannanstans. Som den här sången. Nej inte riktigt så illa, kanske ...
  6. Molly: Vilken oerhört klyschig text. Och musiken med. Nej, det går nog inget vidare.
  7. Rigo and the Topaz sound: Roligt! Varför inte. Eller kanske varför? Uppiggande, får jag ändå säga. Schlager-Shaggy.
  8. Velvet: Ganska ok tycker jag oväntat. Lite som Islands bidrag förra året.

Anna tippar:

BWO och E.M.D till final. Rigo och Rickfors till andra chansen.
Internationella juryn räddar kanske Velvet?

Anna hoppas:
BWO och Velvet till final. Rickfors och Rigo till andra chansen.
Jag skiter i den internationella juryn.

Gå genast och lyssna på svt.se och titta imorgon! Tills dess, underhåll er med Ukrainas bidrag från förra året, fantastiskt roligt på alla sätt! Bara första versen översatt till engelska är roligt ...

Hello everybody!
My name is Verka Serduchka
Me
English
Don't understand!
Let's speak DANCE!



Hur kan man inte älska Eurovision ...

Inga kommentarer: