söndag 16 augusti 2015

Söndagsnöjen

En härlig söndagsmiddag på the Beauchief Hotel - makalöst god genuin carvery (olika sorters söndagsstek, grönsaker, Yorkshire puddings, sås, rostad och mosad potatis) - och ett besök på Abbeydale Industrial Hamlet denna sommardag med inte särskilt mycket sol men inget regn heller och ganska varmt. Nu är min semestervecka över och mycket tidigt imorgon börjar slitet igen. Jag tröstar mej med att jag iallafall inte håller på med att smälta stål och hamra liar som på Abbeydale!


Potta under sängen slipper jag också ...






2 kommentarer:

Monica sa...

Väldigt fint där och väldigt intressant historia! Så fin dag! Vackra foton!

Steel City Anna sa...

Mamma: ja och jag tänker att Ulla hade helt rätt i sitt sommarprat när jag ser de här fina husen från 1700-talet, bättre än vilken nutida glasbur som helst :)