onsdag 12 augusti 2015

Sneakpeak på höstens skulpturer på Chatsworth

Redan nu har många nya skulpturer kommit upp i parken runt slottet Chatsworth. Säsongen på riktigt börjar i september. Kul att se, tillsammans med de många fasta konstverken!
Det här är en rolig överraskning! Först är den sluten såhär som en knopp.
Sen forsar det ut vatten - så småningom ska dammen runt fyllas med vatten så effekten blir bättre och snyggare helhet
Knoppen slår ut!
En blomma av äkta guld uppenbaras! Så bärjar proceduren om.
Lägg märke till den slingrande häcken i bakgrunden ...

Vem är hon, undrade jag förrut men nu vet jag. Maria!
Gömd i en liten dunge

8 kommentarer:

Annika sa...

Men så vackert, och sagolikt, allt ser ut.
Där skulle jag också vilja gå med min kamera!!

Ruta Ett sa...

Vilka underbar skulpturer! Särskilt den rörliga blomman!

Steel City Anna sa...

Annika: välkommen tillbaka! Där skulle du kunna få till en rejäl bilbomb tror jag :)

Ruta ett: jag blev barnsligt förtjust i den!

Monica sa...

Jag hoppas på en konsttur:-), det är ju så otroligt både spännande och roligt där, vilket härligt ställe!

Steel City Anna sa...

Ja, hit får vi åka igen!

Anne-Marie sa...

Verkligen vackra skulturer.
Vatten gör allt litet mera effektfullt tycker jag.

Elisabet. sa...

Fantastiskt fina skulpturer! Har du fått medaljen ännu från kommunens ordförande för turism?

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, det blir ett helt annat liv da. Tyckte den var himla finurligt gjord, blomman som slog ut.

Elisabet: inte an ;)