lördag 17 maj 2014

Vår i city

Det är inte särskilt ofta jag är i city längre. Bodde där i fyra år och jobbade där i sju, så jag har väl fyllt min dos. Men ibland är det fint att strosa runt lite. I kyrkan med körsbärsträdet är det studentlägenheter nu! De kan inte ha några fönster. Och fullt med gravar utanför. Nej, det vore lite läskigt att komma hem dit efter en utekväll mitt i natten.

Tjusigt fönster vid the University of Sheffield
Helt annan arkitektur i de nya universitetsbyggnaderna, detta är väggen till informationscentrum
Berömd sås från Sheffield


West Street, partygatan.
Fin blomma i Devonshire Green

Hippa affärer på Division Street

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med lite "vardagsklipp"!

Monica sa...

Skulle vara väldigt intressant att se hur de gjort lägenhetsplaneringen
i kyrkan, säkert spännande. Fick längtan till Division Street nu, får väl bli snart;-), puss och kram och ha det underbart i det fina sommarvädret som även nått ända hit idag.

Steel City Anna sa...

lenaiwales: Ja här gick jag verkligen jämt och ständigt förr :) Saknar inte att bo i stan men är glad att jag har gjort det, det passade då och var en rolig tid.

Mamma: Ja det kom en student när jag stod där och kollade, nästan så jag frågade om jag fick följa med in och titta :)

Monica sa...

Vi gör det när jag är med, jag kan fråga:-)