torsdag 19 maj 2011

Det svänger mellan ytterligheterna

Bamse, han har kommit på virrvarr med sin politiska kompass. Bamse, som länge anklagats för att vara kommunist - jag tycker nog att det har varit väldigt tydligt att Bamse var kommunist (på högstadiet gjorde jag en planch en gång om kommunismen och som en rolig liten grej så klistrade jag dit massa olika Bamsecitat som inte alls var svåra att hitta) - anklagas nu istället för att vara Sverigedemokrat (klicka här för att läsa mer).

 

Men har inte alltid pendeln svängt snabbt mellan ytterligheterna? Nog röstar sossarna och Sd rätt lika när de har chansen. Bamse kanske kan förena dem. Kom bara ihåg att följa hans motto att den som är väldigt stark, han måste också vara väldigt snäll.

Jag ser fram emot Debatt ikväll!

2 kommentarer:

Monica sa...

Det ska jag se också medan jag plockar med allt i lådorna här:-). Intressant!

Steel City Anna sa...

Ska bli roligt att se vad de säger :)