onsdag 12 april 2017

En dag i Doncaster

En kul dag i den lilla staden Doncaster. Ofta omnämnd i svensk press i samband med Brexit. Trevligt när jag var där hursomhelst.

Ljuvligt kakel i entren till gamla viktorianska tegelhus.
Husdetalj med the Yorkshire Rose.
Så vackert och så kul att det är bevarat.
Underbara gamla hus mitt bland fula höghus.
En regnbågsflagga.

Doncaster city centre.



Skira björkar och en fin fasad.
Detaljer, Doncaster timeline.





The Yorkshire Rose, överallt.

Marknaden är stor och känd.




4 kommentarer:

Monica sa...

Vad fint kakel! Så vackert och roligt med alla gamla hus som renoveras och bevaras med det nya. Tycker det är fulare höghus här, hu säger jag, de svarta i vår storstad och det byggs mycket fult i Uppsala också, liknar mer och mer Stockholm med en väldig förtätning och höjdbyggande mitt i stan.

Nu minns jag fina marknaden där, har en del minnen, några små tavlor bl a som jag tycker om. Längesedan jag var där, kul att ni fick en trevlig dag där.

Steel City Anna sa...

Mamma: det var jattekul att se och ga pa stallen jag aldrig gatt annars. Kaklet var sa fint.

Anne-Marie sa...

Känner faktiskt inte alls till Doncaster.
Ser ut som en riktigt fin och mysig stad.
Många detaljer och rosorna är verkligen speciella och vackra.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: tycker så mycket om rosorna och att de finns överallt. Doncaster är ett sånt där ställe som ingen känner till :) men svensk press nämnde staden flera gånger när de rapporterade om Brexit.