lördag 1 april 2017

En glimt av sommar

Igår var det en så varm dag, gick ut i klänning och leggings och sandaler, varmt med en svag bris. Fågelsång och kläder på tork i solen. Upptäckte att den första kungsängsliljan kommit upp. Vandrade i timmar i skogen, tog en kaffe, pratade bort en massa tid men en vän. Planer börjar ta form inför framtiden och en styrka kommer långsamt sipprande inifrån mitt hjärta av stål. Dansar en stund och tänker att jag är Fillifjonkan som inte är rädd för någonting.





6 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Läste det bu skrev nedan om Brexit. Förstår dej fullkomligt och jag ska säja att jag mår riktigt dåligt av det. Jag är faktiskt mycket glad över att var i Spanien nu, trodde aldrig jag skulle behöva säja detta.

Steel City Anna sa...

Lena: skont med nan som forstar!

Monica sa...

Titta så fint! Åh den fina kungsängsliljan! Och tvätt på tork mot en blå himmel! Naturen kommer bli saknad med all frodighet som är i UK men det finns kanske andra delar av världen att njuta av. Här hemma är det lite väl grått.

Och så skönt att du var ledig en fredag med klänningsväder, låter så härligt det och att du fick lite återhämtning till nästa långa arbetsdag. En gåva att kunna ta vara på minuterna och tänka så klokt.

Steel City Anna sa...

Mamma: var en fin dag igar. Soligt idag ocksa.

Anne-Marie sa...

Skönt med vänner som man kan prata länge med. :)
Låter bra att du börjar känna att nya planer och vägar blir klarare inombords.
Vi hade också riktigt varmt i lördags.
Tycker mycket om kungsängsliljor.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: jag älskar mönstret de har. Ja, vänner är allt just nu. Lycklig som har flera nära. Skönt att ni också har lite värme.