söndag 19 mars 2017

Vårblommor inne

Dessa oskyldiga små tulpaner och påskliljor orsakade faktiskt en hel del arbete, för när jag kollade på fotona så insåg jag att fönstren var rejält smutsiga. Det kunde jag bara inte med så jag tog den hysteriskt långa och rangliga fönsterputsanordningen från Aldi och tvättade alla fönster invändigt och utvändigt med först diskmedel och sen fönsterputs och sen fäste jag papper också på åbäket och torkade av. Det var en och annan granne som glodde, här är det ingen som putsar sina egna fönster. En tant gick förbi och tittade ner och hälsade inte, jag tror helt enkelt att hon trodde att jag var en fönsterputsare och inte kände igen mej. Här öppnar man dörrarna inåt och fönstrena utåt, så dumt. Sen kunde jag iallafall gå in igen till blommorna och vara nöjd. Sista bilden har rena fönster ...










4 kommentarer:

Monica sa...

Oj vad det glänser:-), väldigt mycket jobb för vårblommorna men så vackert det blev!

Steel City Anna sa...

Haha ja, skönt att det är klart :)

Anne-Marie sa...

Så många vackra blommor du har inne nu.
Ja, det där med fönsterputsning verkar vara samma sak i USA, dvs ingen putsar sina fönster. Jag har märkt genom Lenas blogg (i Wales) att det finns många likheter mellan USA och England. Jag har putsat fönster men det går egentligen bara på insidan eftersom våra fönster oftast skjuts åt sidan och har nätfönster vilket gör det omöjligt med mer putsning.
Våra dörrar går också inåt (inget jag ens reflekterar över nu faktiskt :)) och som sagt fönstren skjuts oftast åt sidan.
Fint du fick det i alla fall. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det finns verkligen många likheter. Knepigt detta med fönstren tycker jag :) haha ja det blev bra till slut!