tisdag 9 februari 2016

Efter regn kommer sol

Igår var det verkligen skyfall precis hela dagen och hela natten. Men idag, på min lediga dag sken solen och dessutom kände jag hur mina krafter återvände igen och jag gick till gymmet det första jag gjorde när jag vaknade. Det var så skönt!

Axlarna och nacken tränas i den här maskinen och det var inte länge sen jag tyckte att 4.5 kg var jättejobbigt! Den här gången fick en manlig gymbesökare putta upp vikten ett snäpp efter mej och det är barnsligt, jag vet, men sånt är bland det roligaste som finns.
Sen gick jag en liten promenad och en shoppingtur och bara njöt av det starka ljuset och att ha aptit igen och energi. I djuraffären finns det just nu påskägg till både gnagare och katter och hundar ... Jag köpte dock inget.


Jag tittade lite efter någonting till alla hjärtans dag men hittade inget särskilt. Ett fint kort ska jag iallafall fortsätta leta efter. Det här såg jag på Facebook häromdagen - anledningar att uppskatta partnern ... Kan printa ut det kanske! Väldigt kul tyckte jag ...


Nästan alla träd har knoppar och hängen nu. Det riktigt spritter i naturen, och i mej! Jag blir så glad av att se alla vårtecken.




Snart är allt det där gråbruna ljusgrönt ...

6 kommentarer:

Monica sa...

Härligt med vårtecken och härligt att vara stark:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, det är rätt bra att vara det :)

Anonym sa...

Så härligt och positivt det låter ... och alla vårtecken! Så långt ifrån här man kan komma 😊

Steel City Anna sa...

Rebekah: visst blir man glad av vårtecken!

Anne-Marie sa...

Skönt att din energi kommit tillbaka.
Och våren är verkligen på gång hos er.
Jag ser vem som bestämmer hemma hos er. ;)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: haha ja! :)