fredag 21 november 2014

Underbart är kort



Vi har haft en härlig vecka på Lanzarote för ett tag sedan som gick alldeles för fort, även om längtan efter katten därhemma var nästintill olidlig. Mamma var förstås en eminent kattvakt. Det är konstigt hur fort man vänjer sej vid saker och ting - den 36-gradiga hettan var jobbig en dag, sen tyckte vi att det var lite kyligt när det blev 27 grader. Men så fort vi landat i ett 15-gradigt Manchester var det precis som vanligt, det också. En härlig vecka har vi haft, med sol, sand, himmel och hav. Förutom en och annan palm så är det sådana färger man ser på Lanzarote, himlens och sandens skiftande toner, från ljusblått, turkost och mörkblått till beige, orange, brunt, rött och svart. Jag skrev en liten semesterdagbok när jag var borta, och de inläggen kommer här så småningom.




3 kommentarer:

Monica sa...

Det var underbart, både för er och mig:-), härligt ni hade denna vackra tid där och jag fick vackra dagar också både då, före er resa och efter, så välbehövligt denna höst som här hemma är så grå, jag fick uppleva soliga höstdagar i alla fall hos er. Och ni dessa ljuvliga sommardagar.

Steel City Anna sa...

Ja det var verkligen skönt. Idag har det ösregnat hela dagen!

Anonym sa...

Baby, you made such beautiful photos there! x