onsdag 5 november 2014

Lista

En lista lånad från Underbara Clara.
Jag kan laga god mat, jobba hårt, sova som en tonåring.
Jag vill att 2000-talet ska bli annorlunda än 1900-talet. Att vi ska ta hand om varandra och vår jord.
Jag borde engagera mej politiskt. Organisera mej.
Jag har sett alla avsnitt av Frasier minst fem gånger.
Jag skulle vilja ha många fler husdjur.
Jag gillar att åka på små äventyr. Helst själv.
Jag älskar att läsa.
Jag måste ganska mycket. Hade helst hoppat över det mesta av det.
Jag behöver ingredienser till svensk julmat.
Jag får många fina dagar.
Jag har inte svårt att säga nej, eller ja för den delen.
Jag kan inte låta bli att äta kött. Jobbar på det.
Jag vill inte se en enda gigantisk spindel till i mitt hus!
Jag borde inte oroa mej så mycket över sånt jag inte kan göra något åt.
Jag gillar inte när det är trångt och bökigt.
Jag älskar inte att det alltid står minst femton glas i diskhon när det bor enbart två personer här.
Jag måste inte vara någon annan än mej själv.
Jag behöver inte särskilt mycket för att vara nöjd. En katt, en kopp kaffe med mjölk, en radio och sköna tofflor.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter klokt alltsammans.
Som en människa som kommit till en slags insikt.

Monica sa...

En fantastiskt bra lista och rolig att läsa!

Steel City Anna sa...

Mamma: den var snabb och lätt att göra, det gillade jag :)

Elisabet: ja det är bara det där med disken :)

Ruta Ett sa...

Listor är kul och din var intressant! Jag kanske snor den!

Steel City Anna sa...

Ruta ett: gör det!