lördag 25 augusti 2018

Oväntade svenska källor till glädje

Det är några små saker jag märkt på sistone att jag inte visste att jag saknat men blir så glad av.


Stora godisaffärer är ingen överraskning för det har jag drömt om mycket men just lyckan att plocka ihop en liten påse då och då, det är nåt med det alltså. Man håller barnasinnet vid liv!


Grillkrydda, det är världens bästa krydda. Bbq-varianter kommer inte i närheten. Svensk grillkrydda på korv och mos. Himlen.


Glassen Tip Top, som var min favorit som barn och sen försvann, den finns nu! Så roligt! Jag blev verkligen oproportionerligt lycklig av att äta den.


Tillgången på skaldjur ... Nu är det dessutom kräftskivornas månad. Det är så gott! Jag har inte ätit annat än ikeas kräftor på många år.


Svensk cocacola som inte smakar ett dugg cocacoligt men ändå känns så gulligt.

6 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Wow, lösgodis och räkor! Vad jag saknar detta!
Njut av Sverige!

Steel City Anna sa...

Lena: jag blir glad varje gång jag kommer in i en affär och ser allt gott :)

Trillingnöten sa...

Tip top var min favorit med! Nougatkulan i mitten😍😍

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: åh, tänk om det fanns en glass med bara den nougatkulan :)

FREEDOMtravel sa...

Färska skaldjur, som räkor och kräftor, skulle jag också sakna mycket om jag bodde utomlands! Vi brukar äta massor av det på höstarna! Tiptop var nog också min favorit som barn, men har nog inte ätit den som vuxen. Det kanske man borde göra ;)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: gör det! Jag kastades tillbaka till barndomen med första tuggan :)