söndag 17 september 2017

Den sura listan

Denna lista cirkulerade för ett tag sen på diverse kända bloggar. Jag kände för att sura lite nu ... kul lista ändå!

Obehagligaste jag vet: Att se blodet komma ut när man tar blodprov i armvecket.

Absolut inte min killtyp: Killar som inbillar sej att de är smartare än jag.

Äckligaste mat jag vet: Blodpudding. Bara namnet är fruktansvärt. Hör kanske ihop med första punkten.

Blir arg på: Folk som är lata i största allmänhet, folk som förväntar sej att lyckan ska bara falla dem i händerna utan ansträngning, folk som suger energi, folk som saknar respekt för djur, natur och sina medmänniskor, folk överhuvudtaget faktiskt. Jag får bara mindre och mindre tålamod ju äldre jag blir.

Sämsta bok jag läst: Som sagt, bristande tålamod gör att jag inte läser klart böcker jag inte gillar. Läser dessutom mycket klassiker och poesi så risken att komma över något riktigt dåligt är liten. Jag tycker inte om Heart of darkness av Joseph Conrad men det är en bok jag minns ändå och det är verkligen inte dålig litteratur.

Något som får mig att byta radiokanal: Reklam! Radioreklam är extra irriterande tycker jag.

Sist jag ville ta till knytnävarna: När en vän till mej blev utsatt för något elakt.

Sämsta serien jag nyligen sett: Jag har ingen TV, inget wifi, inget Netflix. Så ingen aning.

Fulaste plagg jag vet: Här är det nu mode med gigantiska rosetter i håret, typ som Musse Piggs flickvän. Går väl an på barn men vuxna kvinnor är det inte så gulligt på.

Äckligaste drycken: Rött vin.

Sämsta karaktär i film eller TV-serie : Det måste vara samtliga karaktärer i 50 Shades of Grey. Maken till dum film har jag aldrig skådat.

Det skriker jag när jag blir arg: Jävla as gillar jag. Fucking idiot också. Stupid little twat, lite mildare. Riktar ofta min ilska till någon, see punkt fyra ...












8 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Så skönt att få vara lite sur ibland! :)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: behövs ibland :)

Monica sa...

En surlista ska jag skriva men kanske behåller den, haha! Tror jag blir argare med åren, börjar väl tycka att jag haft fördrag alldeles för länge med alldeles för många idioter;-), visserligen varken skriker jag eller svär åt dem (finns något undantag;-) men är tydlig. Tog lång tid, minst 50 år:-)

Anne-Marie sa...

Haha, kul med Annas surlista. ;)
Roligt att få litet mer inblick i hur du tänker.

Steel City Anna sa...

Mamma: tror det är bra att låta ilskan pysa ut lite lagom ofta ;)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det var en kul lista att göra :)

Jeanette sa...

Usch avskyr också män som ska förminska en eller killgissa om saker dom inte vet något om.

Steel City Anna sa...

Jeanette: sånna är jag gärna utan :)