lördag 28 juni 2014

The Old House Museum

Ett museum som är vad det heter - ett gammalt hus från 1534 i Bakewell. Bakom den ännu äldre kyrkan ligger det och är ett charmigt museum med utställningar om det mesta från 1400-tal och framåt. Här kan man läsa mer. Ett besök rekommenderas!





De har massvis av välbehållna viktorianska leksaker.

Bakewell pudding är unikt för Bakewell, ej att förväxla med den vanligare Bakewell tart.
Historien om Bakewell Pudding möter en direkt i entren.
Denna åts upp så fort jag kom hem.

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är så roligt att se dina foton och läsa din blogg, det är det alltid och nu när vi var på samma ställen så är det roligt också att vi fotat lite olika:-), och jag lär mig mer också hela tiden:-), puss

Steel City Anna sa...

Ja jag har alltid det stora objektivet och då är det lättare att leta detaljer att zooma in tycker jag.

Trillingnöten sa...

Härligt! Jag gillar såna där museum! OCh bakverk :) så klart!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: du skulle ha gillat det! Det var mysigt och barnen fick leka med mycket grejer, helt ostelt :)