lördag 16 maj 2009

Lincoln

Lincoln är en vacker medeltidsstad ca en timmes tågresa från Sheffield. Trots dåligt väder blev det en mysig dag bland kullerstenar och lutande hus! Turister åker ofta till York, men jag rekommenderar verkligen ett besök hit istället, där det är ett lugnare tempo och mindre folk, men minst lika fint. Den stora katedralen ligger högst uppe på ett berg och är verkligen ståtlig. Dessutom finns här gått om små tesalonger och söta affärer. Den perfekta dagsutflykten!

Tågbiljetten som fick ett hjärta när konduktören stämplade, samt början av den branta backen.

The Jews house, nästan 900 år gammalt, och en av alla tesalonger

Katedralen från ca 1100-talet

Den modernare delen av Lincoln längs kanalen



Ett väldigt snett hus!

Kullerstenar och ett strutsburgarestånd!

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Instämmer till fullo! Här har min svägerska bott länge och därmed min dotters kusiner. Just nu bor min man där ett tag och jag säger det till alla jag möter: ni måste se Lincoln! Så underskattat.

Steel City Anna sa...

Charlotta: Det är skönt att det inte är lika turistigt som York, även om jag älskar York också. Har inte varit i Lincoln på länge, kanske hinner med en tur nu innan jul, är nog fint då.