söndag 3 maj 2009

The Catholic Chaplaincy


Sheffield Universitets katolska kapell för studenter. Här hade vi vår bröllopsfest! Och har var jag var och varannan dag när jag först träffade min man. Så många goda minnen ryms i detta hus. Idag är det mässa två gånger, både morgon och eftermiddag. Kapellet har massvis av aktiviteter veckans alla dagar och en mängd studenter från världens alla hörn. Guldkorn är de internationella veckorna när mässorna hålls på olika språk och musik spelas från hela jorden.

1 kommentar:

David Ekstrand sa...

Hej hej! Hittade din blogg på måfå (googlade på "arts tower" för att se varför de hade stängt idag och hittade ditt inlägg om samma torn). Kul att se att det finns andra svenskar i Sheffield som bloggar! Intressant att läsa dina inlägg, både om platser som jag besöker dagligen och om platser dit jag ännu inte varit i Sheffield...