tisdag 5 maj 2009

Sheffield Old Town Hall

Det äldre stadshuset, byggt i viktoriansk stil i början av 1800-talet, mittemot Castle Market. Klocktornet är ganska charmigt, men annars är det en ganska tråkig stenbyggnad som blivit smutsig av all trafik. Det dröjde länge innan jag upptäckte det fina klocktornet - i all vardagsstress glömmer man lätt att titta uppåt, och från gatan så ser stadshuset mest ut som vilket hus som helst. Dessutom står det tomt! Jag står ofta och väntar på en av dubbeldäckarna på bilden på väg till jobbet. Det myllrar ofta av folk häromkring men denna bild togs igår när det var Bank Holiday.

2 kommentarer:

Linda sa...

Nämen vad kul att se att det finns fler svenskar i Sheffield än jag! Och vad trevligt du framställer staden. Så här fint är det ju inte när jag är ute på upptäcksfärd:-)

Linda sa...

Nej, studietiden har jag lämnat bakom mig. Vi flyttade hit för ett halvår sedan då min sambo fick jobb här. Fick sedan en liten son i januari så jag är hemma med honom.

Hur länge har du bott här? Antar att det är ett tag då din lista på vad du saknar från Sverige var ganska lång:)