fredag 16 mars 2018

Vår ute och inne

Jag bestämde mej för att gå ut imorse även om dimman låg tjock och regnet duggade. Först beundrade jag mina tulpaner och städade och lyfte vikter och lyssnade på senaste avsnittet av Lilla Drevet (kul, särskilt om Karolinska).



Imorgon ska det snöa men det känns avlägset idag för det är milt och solen kom fram till slut så jag blev ganska varm. Men vi får se. Stora vattenpölar överallt och gott om krokus och vintergäck.





Sen gick jag en jättelång promenad och det var skönt. Bilden vid sjukhuset och elstolpen kändes bara så himla mycket England. En spännande husgavel får komma med också.



2 kommentarer:

Monica sa...

Ska kanske lyssna på Lilla Drevet och få en annan vinkel kanhända om KS, vi har precis haft den engelska experten här inom det gebitet, en kvinnlig professor om just sjukhusbyggen och det gick snett med Skanskas i London också, inte dåligt säger hon det som är öppet, blir fel det också att säga så men halva är stängt tror jag, brist på personal m m och så blev det dubbelt så dyrt som också KS blev, blir, hon har förslag som var kloka men är ju så mycket inblandat i detta så vi får inget veta och man kommer ingen vart.

Snö låter inte kul och tänker på ishalka när jag ser era stora pölar, hu hu. Fint att se vårblommor och jag hoppas inga barn åker pulka över dem igen. Sånt vet våra barn här i alla fall att man inte gör;-)

Steel City Anna sa...

Mamma: när det gäller naturen lär vi oss hyfs i Sverige även om vi inte är så artiga annars kanske :)