tisdag 20 mars 2018

Till min lilla mamma











Idag är det din födelsedag och det är tråkigt att inte kunna fira den på samma plats i världen. Jag har sagt så många år nu att jag hoppas att det ska bli så snart och nu är jag trött på att vänta. Karlar ska man inte hänga upp sej på sa min mormor men vänner ska man se till att ha, och den allra finaste vännen som jag har det är du mamma. Hade jag lyssnat på allting annat klokt som både du och mormor sa hade jag inte fått det så krångligt i livet.


Någon som ser och vet allting om mej och älskar mej villkorslöst, som när som helst skulle säga att kom hem, så ordnar sej det mesta. Som gjort mej stark och smart och snäll och modig. Envis och temperamentsfull. Ja, vi är lika du och jag. Och det finns ingen på hela jorden, som jag hellre är lik.

Grattis mamma på din födelsedag!

4 kommentarer:

Monica sa...

Tack käraste Anna! Så vackert skrivet och tänkt om både mor och mormor, ja jag tänker på henne rätt ofta numera, på allt. Och tänker på dig och dina ord gömmer jag i hjärtat.

Steel City Anna sa...

Mamma: nu kan det bara bli bättre tror jag :) grattis!

M sa...

Such beautiful flowers

Steel City Anna sa...

M: all mum's favourites :)