onsdag 28 februari 2018

Snökaoset är här

Jag tog mej till stan från min lilla by men sen kom det riktiga stormvindar och riktigt tungt snabbt tjockt snöfall. Jag ska tina upp och sen ta mej hem igen. Bilder från igår eftermiddag och kväll och imorse.

 Väntar på bussen. Den kom till slut!

 Istappar på mitt fönster.

 När jag vaknade ...


 Fönstret!

 Trappan hem igår.


 Igår eftermiddag. Inte alls mycket snö, the beast from the east kom idag istället.


Himlen blev helt svart innan den första snön.

6 kommentarer:

Annika sa...

The beast from the east ser rätt beskedlig ut. MEN, jag vet verkligen hur skenet kan bedra. OH yes, I know.
Hoppas det inte var för kaosartat i trafiken, och i övrigt. Men misstänker att det var det :-)
Nåväl, innan ni hunnit blinka är det väl borttöat allting. Men en vintervärld ÄR vacker!!

Steel City Anna sa...

Annika: det är ganska kaosartat :) ska börja ta mej hemåt nu. Det verkar snöa veckan ut så mycket längre oväder än vanligt!

Monica sa...

Det verkar ju som ni ska få snö hela veckan så får se hur det går med trafik och allt. Så ni har osandad trappa:-), skulle nog inte gå här:-), vi vaknar varje morgon av hur de skrapar trappan klockan fem ungefär upp till parkeringen och sen sandar:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: vi har en sandbox nedanför trappan men antar att man väntar på att kvinna ska ta tag i det hela ;)

Anne-Marie sa...

Kan tänka mig att man inte är särskilt förberedd i England när det gäller snö och halka.
Här bland bergen är vi rätt bra förberedda eftersom det i alla fall brukade komma snö under vintrarna. Och mycket snö.
Ser inte så farligt ut hos dig men skenet kanske bedrar. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det behövs inte mkt här för att folk ska få panik :)