fredag 24 oktober 2014

Utflykt till the Butterfly House

Vi har länge pratat om att besöka the Butterfly House utanför Sheffield, och för några veckor sedan blev det äntligen av. Jag har några traumatiska minnen av fjärilshuset på Haga i Stockholm men jag fick inte alls samma känsla nu. Jag kommer ihåg att jag blev alldeles klibbig och att jag tyckte att det var äckligt när fjärilarna landade på en, men på en sisådär 20 år har någonting hänt iallafall och jag njuter i fulla drag. Dock finns det hur många barn som helst som går runt och gapar I WANNA GO HOME! och jag förstår dem. Fjärilar är helt enkelt inte lika spännande när man är en liten en. Och det där immiga, kvava kan vara otäckt. Nu tycker jag att det är skönt. Här finns utöver fjärilar också ödlor, papegojor, lemurer, uttrar, ugglor, påfåglar och massa annat spännande. Jag rekommenderar ett besök!































4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig utflykt!

Monica sa...

Vackra och intressanta foton som alltid! Uttrar tycker jag mycket om, de är så söta, likaså sälar är fina och roliga. Vad frodig och fin miljö det är där!

FREEDOMtravel sa...

Uttrar är ju sååå fina! :)

Steel City Anna sa...

lenaiwales: Rekommenderas verkligen!

Mamma: Tack! Det var verkligen jattefint dar! Och svarfotat :)

Freedomtravel: ja, jag tycker de ser ut som sma sota gubbar med mustasch :)