lördag 20 oktober 2012

Where is the love?

Jag har jobbat ett trippelpass, ett nattpass och ett pass till. Kånkat på väskor, svarat i tre telefoner samtidigt och känt total kaos. Som jag tänker mej att det är att just sugas in i ett svart hål i rymden och snurra runt, runt. Men när jag nu är hemma, så tänker jag inte så fasligt på det. Det som dyker upp i mitt huvud tydligast är den mycket lilla tant med grått hår lagt i tydliga snurror som bara gamla tanter gör - samma typ av tant som har sjalett av plast över detta lagda hår när det regnar - som på spårvagnen säger till en ung kille att hon gärna vill sitta på hans plats, lite närmre sin tantkompis. Jovisst! säger han. Vi kan byta plats. "Men det är nog bäst att jag väntar till den stannar så jag inte ramlar i famnen på dej! ler tanten. "Hon håller bara på och krånglar", inflikar tantkompisen. "Jag kan hjälpa dej om du vill", erbjuder den unga killen och sträcker ut handen och hjälper den lilla krumma tanten över gången. "Hon håller bara på sådär för att få hålla dej i handen", säger kompisen. "Oh yes", lyser tanten som nu sitter ordentligt ned. "It was a long time ago since I held a young man's hand. You have made my day!"

När jag kommer hem har maken ställt fram mina tofflor och gjort kaffe och är på gång med middagen.



Kärleken finns absolut i Sheffield.

7 kommentarer:

Monica sa...

Åh så underbart! De små ögonblicken!
Den som lägger märke till dem och gömmer dem i sitt hjärta är rik!

Cecilia N sa...

Söt tant.

Men har ni inte samma sorts arbetstidslagstiftning i UK som här? Nåt med dygnsvila i en massa timmar. *orolig för dig*

Elisabet. sa...

Exakt, så.

Karin sa...

Vilket fint moment du fick ta del av, så mysigt! Kärlek är så viktigt!

Steel City Anna sa...

Karin: Tanter som kan flirta lite är alltid uppfriskande :)

Elisabet: Det är tur att det går både upp och ned :)

Cecilia N: Jo, men det finns alltid kryphål och beror lite på vilken branch man är i. Jour är en knivig fråga.

Steel City Anna sa...

Mamma: tur att jag gör det, kanske är jag en sån där högkänslig ;)

Monica sa...

;-), men inkännande och empatisk med snabb iakttagelseförmåga och mycket god urskiljningsförmåga