onsdag 31 oktober 2012

Oktober

En lång, effektiv och kontrastrik månad. Mamma var på besök, det var för det mesta soligt och varmt väder, jobbet tog nästan all kraft och tid men samtidigt hade vi en jätteskön semestervecka - mer om det senare. Löven är fortfarande vackra och inga träd är kala ännu. Det gör det lite lättare att gå in i en av årets mörkaste, kallaste och blötaste månader. Julpynt piggar förstås upp, och Bonfire Night på måndag. Jag känner mej stärkt av ledigheten som jag njöt av intensivt, förvisso med mardrömmar varje natt men på dagarna kopplade jag från och bort vardagen helt och hållet. Tog hand om varenda minut. Nu ska jag sitta och tänka på julen och lugna ner mej lite igen, så gott det går. Hur lugn man än kan bli på en vecka, kan man komma upp i minst samma stress som innan bara genom att sätta sej vid skrivbordet på kontoret i fem minuter.


2 kommentarer:

Monica sa...

Ja det är själva livet det. Och en verklighet. Som förstås många lever långt ifrån och inte därmed kan sätta sig in i. Nu väntar jag med spänning på underbara foton från landet där utanför Sahara:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Ja, dom kommer :)