torsdag 21 maj 2009

Den lilla fågeln



Jag kom hem idag och gick som vanligt fram för att öppna balkongdörren för att få in lite luft. Då mötte mej denna lilla figur. Är det nån som vet vad det är för fågel? Den såg ut som en unge och verkade lite förvirrad. Den satt länge och sprätte i balkonglådan och fick inte fart att flyga iväg, så i desperation försökte den knöla ut sej genom stålrutorna i staketet men det var ju alldeles för litet och den blev alldeles tilltufsad. Jag la lite bröd på räcket och till slut tog den sats och flög iväg men den kom inte särskilt långt, bara till en annan balkong. Jag undrar om det var nåt fel på den lille stackaren ... Den kanske kommer tillbaka till min lilla skog?

3 kommentarer:

mamma sa...

Den ser ju väldigt ovanlig ut, en sån har jag aldrig sett på vår balkong:-)Men söt och fin, passar väldigt bra i blomlådan även om den ser lite vilsekommen ut. Puss

mamma sa...

Jo det är dubbeltrast (misteltrast) aom du sa. Hittade precis ett foto från 25 april i Storbritannien som nån tagit där på en vuxen fågel. Den trivs i grönska så du får nog mer besök. Det här måste jag visa lilla Mikaela, hon är väldig trädgårds- och naturintresserad, tog pappa på en promenad i deras trädgård och visade var hon hade sina blommor och vilka blommor som hade dött:-)

onsitelondon sa...

Jag har ingen aning men den var väldigt söt.. Vi har ett eget litet husdjur i form av en cityfox som bor utanför vår dörr. Han smyger runt bilarna på kvällarna och det hela är väldigt skumt!