måndag 17 oktober 2011

En accessoar säger så mycket

När jag hade min födelsedagsväska och min finaste plånbok samtidigt och befann mej på en pub i ett lite tjusigare område, då kom en mycket förnäm dam i en liten dräkt fram till mej och utbrast i förtjusning hur snyggt detta var. Vem är designern? undrade hon på ett sånt där självklart sätt att man förstår att hon både frågar och svarar på detta titt som tätt, medan jag aldrig någonsin kan erinra mej om att jag har fått den frågan förrut. Jo, en gång i åttan sa min klasskamrat till mej om min oranga och lila skjorta att det där är Uff va och jag sa jasså det ser man och hon svarade ja det gör man. Jag sa att jag faktiskt inte visste, ja plånboken har jag fyndat på TK Maxx, sa jag. Damen såg förbryllad ut, log vänligt och tänkte säkert att denne TK Maxx, det måste vara någon ny trendig designer hon genast måste kolla upp.

3 kommentarer:

Monica sa...

Den är ju bara så snygg den plånboken och väskan med, jag får frågor om både väska och plånbok också, den klarblå, tänker jag efter så finns ingen lika här och det är väl det där unika som intresserar, tyvärr har jag kastat fina märket som låg i;-)

Steel City Anna sa...

Igår i Meadowhall fick jag dessutom komplimang för både väskan och mina smurfblå naglar av två okända människor :)

Monica sa...

Du ser;-) och det är så trevligt:-)