söndag 11 juli 2010

Perfekt?

Kan en sjuksköterska röka?
En präst svära?
En gyminstruktör dricka sprit?
En lärare ha dåliga skolbetyg?
En politiker - kan de nånsin ha gjort ett dåligt val?
Köpa Toblerone, ha depressioner, ljuga och vara otrogna?
Spelar det nån roll i ett yrke som bygger på manipulation och retorik?

När jag läser svensk inrikespolitik så känns det som att läsa om en litet okänt bondesamhälle nånstans. Var det inte vi som skulle vara så moderna, öppna och fria från dubbelmoral? Detta är Tiger Woods och Clinton i kvadrat. Finns det verkligen inget vettigare att diskutera under ett valår än nya melodifestivalregler och påstådda sexhistorier?

Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen - söndagsbibelordet borde vara detta.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Amen!

Jag blir snart kräksjuk.

Och vem av oss vågar kasta stenen?

Inte jag.

Monica sa...

Nu är mamma på banan igen och kan kommentera:-). Just Aftonbladet tar i och har insinuerat otroligt. Tar en paus också. Jag hängde på chatten med Lena Melin, det var verkligen skvallernivå på allt och det som sagt insinuerades hit och dit. Då ställde jag en personlig fråga till henne för det går även en del rykten om nämnda person, du kanske har barn, inte så kul att läsa för dem om det inte stämmer och även om det gör det. Fick inget svar:-), chatten bröts på direkten, tiden var inte ute och jag tror hon fick ett enormt sjå att kolla upp sig själv, kan ju ta tid:-).Men sen satte det igång igen med samma skåpmat. Tycker det är synd om det skymmer den övriga politiska debatten.