tisdag 6 juli 2010

Att flytta

Sheffield från tågstationen tidig morgon, det första intrycket av staden

När jag åkte första gången till Sheffield utan att alls veta vart jag skulle hamna, bara att jag skulle stanna här i fem månader, och när jag satte mej på planet - vilken frihetskänsla det var. När jag tänker på att flytta så minns jag den känslan allra bäst. Sen att flytta hit på riktigt, det var mest jobbigt, särskilt i början. Men nu, när jag vet hur det går till, hur det känns, så skulle jag kunna flytta igen. Däremot att komma tillbaka, då vet jag inte ens var jag skulle börja.

Sen förstås, själva det praktiska med att flytta, det är rätt jobbigt. Och att vara den som blir flyttad ifrån.


Det är Fransesca som är modigast i Broarna i Madison County. Det är hon som vågar att stanna.

1 kommentar:

Monica sa...

Jag tycker Tobbe är söt:-)