torsdag 17 maj 2012

Walk around the block

En gång när jag var student här så började jag gå åt fel håll på gatan jag bodde och hamnade i dessa trakter. Inte trodde jag väl då att jag skulle bo här några år senare!
Banner Cross Hall, en gammal herrgård som numera används av ett byggföretag
En vacker kyrka
Många småaffärer
Om det var någon som tvivlar på att stålstaden Sheffield är en av Europas grönaste städer så titta noga på denna bild, som också visar stadens karakteristiska kullar. Mitt i det gröna på andra sidan nära den vita höga byggnaden bodde vi förrut.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, underbart grönt och fint är det! Och vackra byggnader!

Monica sa...

Åh vad roligt det ska bli att se hur ni har det nu, och härligt grönt är det:-)

Saltistjejen sa...

Vad mysigt. och så otroligt engelskt! :-)

Steel City Anna sa...

Elisabet: Det är ett härligt område!

Mamma: Ja, det ska bli spännande att se vad du tycker :)

Saltistjejen: Det är mysigt och fint :)