lördag 26 maj 2012

Den trettonde dagen

Den trettonde dagen på raken utan ledig dag har inletts, det ska bli ytterligare fem eller sex. Jag är trött och lite yr i huvudet och en kväll under veckan såg jag dubbelt, igår gick jag ut utan skor med en distinkt känsla av att ha saknat något, ändå tog det ett tag att förstå vad. Idag har jag hunnit ta sovmorgon, tittat på finalen av American idol (mycket förtjust i vinnaren Philip Phillips), ätit frukost serverad av maken i trädgården och läst tre korsord innan det nu bär av till jobb, jour, nattpass och söndagsskift. Maken ska imorgon springa Sheffield Half Marathon tyvärr utan hejarklack denna gång. Jag hejar i tanken. Och så hoppas jag på att se en glimt av Eurovision! Jag måste säga att det skrivs mycket mindre i år om detta i svenska tidningar. Är det ingen som vågar hoppas? I England är Loreen poppis men man undrar varför det regnar mjäll. Och så måste jag förstås heja på The Hump!

3 kommentarer:

Monica sa...

Usch, det låter förfärligt med din arbetssituation men jag vet inte alls vad ni ska göra åt den när det är för få anställda och du har så vansinnigt mycket som du ansvarar för.

Elisabet. sa...

Men HUR orkar du?!!!!

Var rädd om dig!

Steel City Anna sa...

Elisabet: Krafterna börjar sina nu coh framför allt hjärnan kokar över. Måtte den hålla :)

Mamma: Jag är ledig några timmar nu iallafall :)