måndag 2 januari 2012

A walk into the new year

2012 - grinden är öppen
Det var en underbar solig dag idag. Det är Bank Holiday Monday så jag har varit ledig. En lugn och stillsam dag innan vardagen kommer tillbaka imorgon. Det bara kryllar av vårtecken nu! Jag gick en lång promenad och njöt av solen.
Så vackra, milda färger - isblå och gammelrosa. Trädet var alldeles fullt av fåglar som åt sej mätta.
Gullregn, kanske, så småningom?
Frökapslar
Tripp ...
Trapp ...
Kamelia-buskarna riktigt sprakar av färg och knopparna öppnar sej i rask takt!
Magnolia-knopparna bara sväller och sväller. Jag kan nästan sätta mej ner och vänta på att den ska spricka.
Rhododendron i blom!
En blekare kamelia med skira kronblad
Ett sällsynt minne av hösten som blev vår på ett par dar och glömde vintern
Vår, snart!

8 kommentarer:

Monica sa...

Alldeles otroligt ljuvligt är vad det är! Så vackra foton:-).

Läste om B.Rappe på Ulriksdals trädgårdar, folk köpt blommor som aldrig förr och aldrig har kvaliteten på julstjärnor varit så hög säger han, men jag säger aldrig har det varit så dåliga de vi råkat köpa, bladen fullkomligt rasat av, tur det finns hyacinter;-).

Och allra bäst att ha en trädgård som du;-)

Steel City Anna sa...

Det går fort framåt mot våren, det slår ut blomor varje dag, hoppas bara att det inte blir minusgrader! Kallare nu, runt 5 plusgrader.

Trillingnöten sa...

Bor du verkligen i England människa? :)

Anonym sa...

Ja undrar hur det kommer bli om vintern slår till? Jag har inte riktigt övergett tanken på att det kommer bli snö här.

Elisabet. sa...

Ja, finns inget att tillägga.
U n d e r b a r a bilder som ger hopp ....

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: nej, jag bor i hemlighet på Madeira, alla mina Sheffieldbilder kommer från På Spåret ;) Jag börjar undra själv ibland, såhär brukar det inte se ut i januari!

Eisabet: Tack, bara inte kylan kommer!

Karin: Då blir det synd om blommorna ... Det brukar alltid vara snö åtminstone nån dag i december här och i år - ingenting, förutom högst upp på kullarna. Nu tycker jag att det börjar bli för sent för första snön, men en köldknäpp kan det bli förstås.

husband sa...

I love those pictures alskling! You are an amazing photographer! xx

Steel City Anna sa...

Thank you :) x