lördag 4 december 2010

Dag 18. Min favoritfödelsedag

Födelsedagar, de har liksom kommit lite i skymundan på sistone. När jag var liten hade jag många barnkalas men inget jag minns sådär specifikt. När jag blev lite äldre brukade jag bjuda på tjejmiddag och det var alltid trevligt, men det finns liksom ingen särskild födelsedag som sticker ut. Därför får jag nog säga att årets födelsedag i Liverpool är min favorit. Engelsmän tar det här med födelsedagar på allvar oberoende av vad de fyller. Det ska minst gås på puben, men helst också bli en hel del presenter, fina specialkort och weekendresor till Paris. När jag sa att jag inte behövde några presenter direkt så var det ingen som lyssnade. Och när jag satt och undrade om det inte var lite överflödigt ändå att åka till Beatleshotellet i Liverpool så sökte kollegan upp hemsidan och sa -boka! Och det gjorde jag.Födelsedagen spenderades champagnedrickandes under Paul McCartney's porträtt, frukost på sängen och ett besök i Albert Dock. Nästa år kanske jag gör om samma sak igen!

5 kommentarer:

Monica sa...

Härliga minnen som piggar upp länge sedan:-).

Elisabet. sa...

Ja, men visst är det svårt att plocka fram just ETT födelsedagsminne!

Steel City Anna sa...

Jag kommer i ärlighetens namn inte helt ihåg några andra än just den här sista :)

Jo, när jag fyllde sjutton och fick sjutton röda rosor av min pojkvän. Det var himla sött och oväntat :)

Johanne sa...

Men vilken bra födelsedag! Det där hotellet måste jag bo på någon gång.

Jag var i Liverpool första gången 1984, då stötte jag ihop med Bob Wooler och Alan Williams på puben the Grapes.

Hoppas att du är ett riktigt beatlefan så du förstår vad jag pratar om...

Steel City Anna sa...

Johanne: Wow, sån tur hade då inte jag :) Jag hade roligt på beatlesmuseet iallafall ...

Och hotellet, jag rekommenderar det verkligen!