torsdag 9 december 2010

Dag 23. Det här får mej att må bättre

Det är ganska lätt att få mej att må bättre. Jag blir nämligen så otroligt uttråkad av att vara sur.

Mat piggar alltid upp mej. - Ska jag gå och köpa färska hallon på Tesco?, brukar min man fråga när jag börjar bli lite arg. Ett säkert knep. Och att laga mat förstås, det älskar jag.

Nagellack i hysteriska färger. Det är svårare att vara på dåligt humör med turkosa tår.

Svt.se, tv4.se, tv3.se. Livet utan dem skulle vara lite tomt.

Bloggen får mej att må bättre! Kommentarer är roligt. Att skriva på svenska. Att skriva överhuvudtaget får mej att må bättre. Förr skrev jag mycket mer, det hinner jag inte nu. Utan bloggen skulle jag nog knappt skriva alls, så det är tur att jag har den!

En tur runt affärerna på Division Street får mej att må bättre.

Kaffe, blir jag glad av!

Och vad som helst som har med julen att göra.

Åka spårvagn tycker jag om.

Skumbad.

Tanttidningar.

Det finns hur mycket som helst. Och det är väl tur.

1 kommentar:

Monica sa...

Det är så bra att kunna se alla "må bättre" saker som du är jättebra på och jag blir också glad nu av att tänka på att gå runt på Division Street, titta i affärerna, hälsa på innehavarna, se på husen och drömma lite om vilket vi ska bo i och hur det skulle va´ och sen ta en våffla eller chokladtårtebit på Nosh och killen där säger: "du kan få två;-)"