tisdag 14 december 2010

Dag 28. Det här saknar jag

Tid, saknar jag. Frihet, saknar jag också. Spontanutflykter, äventyr, vita blanka dagar.

Det som jag saknar för att häva den saknaden är Västerbottenost, lingonbröd, rostad lök, polkagrisar och Marabou Mjölkchoklad.

Att fika, saknar jag.

Snö, saknar jag.

Ett enklare liv, saknar jag.

Tystnad, saknar jag.

Stjärnhimlar, saknar jag.

Svensk glesbygdspizzeriapizza, saknar jag.

Bygga kojor, barnajulaftonsförväntan, luciatågskörövningar, rabarberplockning, mormors pannkakor och mormor själv, överskottsenergi och danslust - det saknar jag också.

Jag saknar förorten. Pendeltåget. Järvafältet. Stadsteatern. Hallunda Centrum. Riddarfjärden. IKEA Kungens Kurva. KappAhl, Lindex och Indiska. Åhlens, saknar jag. Och HemTex. Och SF biografer.

Och så saknar jag julmust, Arne Weisse och att spela spel.

Jag saknar mina vänner och väl valda delar av familjen.

Och kaviarmackor.

Men tid, det saknar jag allra mest. Tänk att få vara ung och bortskämd!

2 kommentarer:

Monica sa...

Och jag saknar dig mest av allt ❤ ♡ ❤

Steel City Anna sa...

Ja, men nu kommer du ju snart :)