söndag 19 augusti 2018

Saker som det har varit värt att flytta hem för

Nu har jag bott i Sverige igen i snart 3 månader. Jag har funderat över små överraskningar som gjort mej extra lycklig över att bo här, utöver självklara saker som vänner och familj.


Det nordiska ljuset. De långa sommarkvällarna. Underbart att uppleva.

Insjöar och ljumma kvällsbad.

Närheten till havet.

Wahlgrens värld - så kul program!


Alla cykelbanor och gångbanor. Det är lätt att färdas till fots överallt.

Mängden offentliga konstverk och fornminnen.

Det lugnande ljudet av syrsor.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Mina döttrar, födda -72 och -76 följer Wahlgrens värld och jag höll på att ramla baklänges när jag hörde det. Var det verkligen ett sevärt program? Jominsann, det tyckte dom!

Lena i Wales sa...

Vissa av dessa saker saknar jag också ständigt, framför allt sjöarna, det speciella ljuset och den klarblå himlen. Även om himlen är blå här, är den aldrig riktigt blå. Även stillheten och avskildheten i Sverige. Här är det folk överallt. Saknar även fungerande cykelbanor och mindre trafik. Här i UK är trafiken så intensiv.
Ha det skönt i Sverige!

Steel City Anna sa...

Elisabet: jag blev förälskad direkt i det programmet :)

Steel City Anna sa...

Lena: precis, man kan röra sej mer fritt här. Det har du rätt i om himlen :)